Webshop voorwaarden

Om veilig en gemakkelijk online te betalen werken wij samen met de door de Nederlandse Bank erkende betaaldienst Mollie.

Wij bieden je de volgende betaalmethoden aan: I-deal, Bancontact, creditcard, paypal en onder rembours. Ook accepteren wij de REMY cadeaukaart, REMY-prepaid tegoed, de nationale tuinbon, de VVV-cadeaubon en de Huis&Tuin cadeau.

Je financiële gegevens worden niet door ons opgeslagen en zijn enkel bij Mollie bekend.

Voor de levering moet onderscheid gemaakt worden tussen goederen die enkel afgehaald of lokaal geleverd kunnen worden, zoals planten. Voor overige goederen welke met een bezorgdienst worden bezorgd gelden andere regels.

Voor planten geldt het volgende:

Planten bezorgen we zelf. De kosten die hiervoor gerekend worden, zijn van tevoren overeengekomen op onze website of in de winkel. De volgende voorwaarden zijn van toepassing:

  • We bezorgen niet in je huis of tuin, maar lossen de goederen naast onze wagen. Stuur je iets retour, dan moet dit ook klaar staan bij de wagen.
  • We leveren tussen 9:00 en 18:00 uur en proberen daarbij rekening te houden met jouw voorkeur.
  • Ben je niet thuis en moeten wij daarom nogmaals langskomen, dan rekenen wij wel nogmaals bezorgkosten.
  • Controleer jouw geleverde producten op breuk, beschadigingen en compleetheid. REMY tuincentrum is niet aansprakelijk voor de schade vanaf het moment van levering.
  • De bezorgkosten zijn afhankelijk van de afstand van ons tuincentrum tot het afleveradres. Tot 5 km van onze vestiging betaalt u €13,50, 5-10 km: €18,50, 10-15km: €23,50, woon je verder weg dan spreken we een bedrag voor de bezorging met elkaar af. Om de afstand te bepalen kijken we op Google Maps naar de snelste route.
  • De aangekochte goederen zijn volledig door jou betaald inclusief de bezorgkosten. Gaat het om een bestelling dan is minimaal 50% door u betaald en de bezorgkosten.
  • Het restantbedrag dient aan onze medewerker voldaan te worden. Het is alleen mogelijk te pinnen.
  • Wil je iets wijzigen? Laat het zo spoedig mogelijk weten. We doen ons best de bestelling aan te passen. Tot 2 dagen voor levering is het mogelijk kosteloos te wijzigen of te annuleren. Wijzig of annuleer je later dan worden de daadwerkelijk gemaakte kosten voor de wijziging in rekening gebracht.
  • Wordt iets op een statiegeldpallet geleverd, dan betaal je extra statiegeld. De pallet zal daarna in overleg met jou door ons worden opgehaald.
  • Ruilen kan alleen met een kassabon of factuur.
  • Je verklaart akkoord te zijn met deze leveringsvoorwaarden op het moment dat je ons vraagt iets te bezorgen.

Voor overige producten geldt het volgende:
Heb je een bestelling in onze webshop gedaan dan zal afhankelijk van de omvang en het gewicht een geschikte vervoerder worden gezocht, die je pakje zo snel mogelijk bij je thuisbezorgd. Verder geldt:

  • Uiteraard krijg je een track&trace code en kun je je pakketje volgen.
  • We leveren binnen de EU en het Verenigd Koningrijk.
  • We bezorgen niet op postbusadressen.
  • Ben je niet thuis dan zal je pakket, afhankelijk van de vervoerder, nogmaals worden aangeboden, of je krijgt bericht waar je het pakketje kan afhalen.
  • Reguliere bestellingen (kleiner dan 100 x 70 x 50cm en niet zwaarder dan 23 kg) boven de €150 worden gratis bezorgd. Onder dit bedrag kost dit €5,95.
  • Bestellingen met grote afmetingen (groter dan 100x70x50cm) en/of een hoog gewicht (meer dan 31,5 kg) worden met speciaal vervoer bezorgd door DHL tegen een tarief van €50 tot 75,-. In België betaalt u hiervoor €78.
  • Woon je in een ander land binnen de EU, dan gelden aangepaste tarieven. Voor reguliere pakketten (gewicht onder 23kg, afmeting kleiner dan 100x70x50cm) kost dit €10 naar België en Duitsland. Verzending naar andere landen binnen de EU kost voor deze pakketten €16,85. Verzending naar het Verenigd Koningrijk kost € 36,85. Overige landen buiten de EU zijn op aanvraag.
  • Stuur je iets naar ons terug dan betaal je zelf de retourkosten.

We leveren liefst zo snel mogelijk. Planten op bestelling leveren we doorgaans binnen 2 weken. Kunnen we helemaal niet of niet binnen 30 dagen leveren, dan mag je de koop kosteloos annuleren. We nemen dan contact met je op. Dit geldt niet als duidelijk een langere levertijd met elkaar is afgesproken.

  • Is het product beschadigd, meldt dit dan direct en maak foto’s van het beschadigde product. Zo kunnen we in overleg met de vervoerder de kosten verhalen. REMY tuincentrum is verantwoordelijk voor schade aan een product totdat je het ontvangen hebt. Dit geldt ook voor bezorging bij buren, tenzij je hier vooraf toestemming voor hebt gegeven. Dan ben je wel zelf verantwoordelijk voor schade of verlies.
  • Stuur je iets terug aan ons volgens onze retourinstructies, bijvoorbeeld omdat een product kapot is, dan dragen wij het risico op beschadiging of verlies. Kies je zelf een vervoerder en wijk je af van de gangbare retourregeling, dan komt het risico voor schade of verlies voor jouw rekening.

Voor zakelijke bestellingen gelden andere regels.

  • De bedenktijd die een consument heeft van 14 dagen is niet van toepassing.
  • Betalen op rekening is mogelijk. De eerste 2 bestellingen moeten vooruit worden betaald. Daarna kan op rekening worden gekocht. Betaling binnen 14 dagen.
  • Grote afnemer? Neem contact op voor aangepaste tarieven.